tisdag 12 juli 2011

Vitlöksbröd...

Måste bara visa upp vitlöksbröden oxå, de blev jättebra!

Det var busenkelt att göra dem:

Jag klippte ner persilja i ett glas tills det var halvfullt, sedan klippte jag ner basilika i samma glas tills det var helt fullt. Efter det använde jag sax för att klippa örterna grovhackat. Sedan rörde jag ner en rejäl sked (drygt 0,5 dl) Bregott Mellan, tre vitlöksklyftor, lite svartpeppar och en dryg tsk havssalt. Jag rörde samman alltihop i glaset och sedan bredde jag 6 skivor fiberfranska med vitlökssmöret och rostade dem i ugnen, högst upp på 225 grader, grill. Man får passa dem noga så de inte bränns, och tiden är lite efter hur mörka man vill ha dem.

Perfekt till en lätt sallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...