tisdag 12 juli 2011

Funderar.

Jag har fått (tagit) i uppdrag att göra en kaka till fredagsfikat på jobbet på fredag, och som vanligt går jag igenom vissa faser inför det här. Fas 1 innebär att jag rannsakar alla gamla säkra recept jag har i huvudet. I fas 2 överväger jag om inte det där med en kaka är lite småtråkigt och istället går jag igenom vilka småkakor man kan göra. I fas 3 överväger jag flyktigt att göra cupcakes, men på grund av tidigare missöden när jag fraktat vackert dekorerade cupkakes på cykel så går den fasen över rätt snabbt över. Jag är för tillfället inne i fas 4 som är den ambitiösa fasen då jag funderar ihop diverse mer eller mindre innovativa kakdrömmar. Vi får se hur det går den här gången, men ofta ramlar jag slutligen tillbaka i fas 1 och kör på ett säkert kort, typ chokladtryffelkaka eller citronpaj. Min plan den här gången är iofs att anta månadens utmaning på Söta Saker, och då måste jag göra något på temat rosa. Vi får väl se hur det går helt enkelt.

I dag var en bra dag på jobbet. Lagom att göra och roliga saker. Då har man gott humör när man kommer hem till husfridens fördel:-). Maken skär nu ihop en sallad med melon och feta, gött. Jag ska nog haka på ute i köket och röra ihop ett vitlökssmör med salt, peppar och persilja, och göra lite vitlöksbröd till oss. När man har en så här frodig balkonglåda med örter får man ju utnyttja dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...