lördag 9 juli 2011

Badväder, läge för strandpicnic.

Solsken och värme! Vi beger oss till stranden idag. Ska bli skönt, hoppas jag, man f¨år väl se hur länge vädret håller. Igår var det ju minst sagt omväxlande. Men även om det bara blir en stund är det ju skönt. Jag ligger liksom efter med badandet hittills i år.

Jag har fixat lite klämmor til lunch och Fredrik har fixat kaffe. Lite av en bedrift eftersom han får gör det en kopp i taget på espressobryggaren :-). Det är bra med rester ibland. Jag har upptäckt att vissa pastasåser funkar fantastiskt bra som kall fyllning i baguetter eller klämmor dagen efter. Jag gjorde citron- och tonfiskpasta i torsdags kväll och hade lite av såsen över så den fick bli fyllning idag tillsammans med några spenatblad.


Såsen är enklast möjliga. Man kokar ihop 1,5 dl creme fraiche och 1 dl vatten med saft av en citron. Sedan puttar man i två burkar tonfisk i olja, lite örtsalt eller grönsaksbuljong och klipper ner färsk persilja. Det hela får puttra och serveras ihop med pasta. Gott och enkelt, går fasligt fort med. Creme fraiche och vatten kan bytas ut mot 2,5 dl av valfri typ av grädde.

Ha en skön lördag, det ska vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...