tisdag 5 mars 2013

Kanelfrostade kardemummamuffins



Jag gjorde ju kardemummamuffins till fettisdagen för att kunna göra semlemuffins. De blev riktigt bra, och receptet hittar ni här. I lördags använde jag samma muffins på ett annat sätt. Min svägerska Johanna kom hem från Indien i veckan och i lördags kom hon över och fikade med mig och Axel. Skönt med lite sällskap när Fredrik jobbar hela helgen och så spännande att få höra om resan. Jag tänkte först att semlemuffins vore ett passande fika eftersom hon varit bortrest nu under semlesäsongen, men jag hade lite för lite mandelmassa kvar. Så vad är gott till kardemumma? Kanel såklart! Jag svängde ihop en liten mängd frosting (jag utgick från Leila Lindholms grundrecept, minus citron) och kryddade den med äkta vaniljpulver och kanel. Det blev verkligen supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...