söndag 31 juli 2011

Mätt sedan igår...

Nu har vi förflyttat oss till västkusten och min mamma. Här bor också min storabröder, Johan och Pelle med sina familjer. Syrran Sara är hemma med sin familj, de bor ju i Schweiz, så det är extra roligt att träffas! Igår var vi ute alla syskonen med respektive medan mamma vaktade de sex syskonbarnen. Vi tog en fördrink hemma hos Johan och Sussi, sedan cyklade vi vidare till Wild West Steakhouse där vi körde trekamp, dart, pilbåge och gevärskytte. Syskonen mot respektive... Vi vann! Knappast min förtjänst, men roligt ändå. Riktigt kul, och hade man fått öva lite till hade jag nog kunna skjuta lite bättre ändå. Förutom på dart. Jag är sjukt kass på dart. Under middagen spelade en kille gitarr och sjöng, riktigt bra, och då och då dansade några av servitriserna Linedance, jätteroligt! Efter trekampen var det dags för mat. Eftersom det här var ett riktigt amerikanskt steakhouse så var portionerna därefter. Fredrik tog in minsta portionen Entrecote, 300gr. Tillbehör fanns det gott om, han fick både färska grönsaker, coleslaw, pommes, aioli, bearnaise och majskolv med smör. Jag skulle ätit tonfisk, men den var slut, så jag tog Kycklingvingar istället. Buffalowings, i sweetchilimarinad. Kladdigt men gott. Jag fick 14 (!) stycken vingar, och till det pommes, grönsakstavar och aioli. Orkade få i mig 11 av vingarna iaf, jösses vad gott det var! Tack och lova att vi varit ute och sprungit på förmiddagen och dessutom spelat frisbee på stranden, så man förtjänade all den goda maten.

Entrecote

Buffalowings

Vi var hyfsat mätta efter det här. Det fick bli en espresso på maten, tyvärr orkade jag ingen efterrätt... Och det var synd, för de hade bra grejer. Bananasplit t ex och tobleronefondue. Och så hade de en cookie i stekpanna med glass på. Nästa gång jag går dit får jag nog ta bara ett tillbehör och efterrätt.

Nåväl. Några nya receptuppdateringar har jag tyvärr inte ännu eftersom jag inte har behövt laga så mycket mat under semestern. Jag blev bortskämd hos svärföräldrarna och så även här hos mamma. Men jag kan tipsa om två recept från Dn.se som är klart värda att testa. Det första är en caesarsallad vi gjorde häromkvällen i Viås, salladen på fri hand med tillägg av avocado, men dressingreceptet följde jag. Det andra är en lax med ingefära och chévre som var riktigt god.

Ha det nu gott, det ska jag, för här är det strandväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...