torsdag 14 juni 2012

Assistenten har landat!

Förra veckan beställde jag hem en vackert pärlgrön köksassistent från Ankarsrum till en affär nere på stan och i förrgår fick vi äntligen hämta den! Nu står den i köket och har precis knådat färdigt sin första deg, en fördeg som nu ska jäsa i 24 timmar i kylen innan den ska bli till luftiga surdegsbröd imorgon. Jag är så himla nöjd! Ska baka mig igenom Jan Hedhs bok Bröd nu tror jag. Eller iaf nästan, vissa av recepten är lite väl avancerade, och skådebröd är jag inte jätteintresserad av att baka. Däremot är det nog bud på att försöka sig på att göra egen Levain framöver. Men en sak i taget, och ljust nu är det en vetesurdeg jag har att jobba med :-).

Så här fin är assistenten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...