söndag 24 februari 2013

På bakfronten intet nytt...

Jaha. Frysen full med halva kakor och olika sorters bröd och bullar. Inte mycket incitament till att baka då inte. I helgen var vi dessutom bortbjudna på 8-årskalas, och fikade massa gott där. Tårtan var supergod, med en av världens bästa kombinationer i fyllningen, nämligen hallon och banan. Kan inte bli mycket bättre. Jag fyllde i och för sig på förrådet av Scuffins och fröknäcke i veckan, och ska baka bröd till kören på tisdag men några nya äventyr i köket blir det inte ännu på ett tag.

Jag har däremot ett litet litet barnmatstips. Vi ligger lite efter på det här med att ge mat med grövre konsistens men nu har vi i alla fall börjat. Ett bra sätt att börja ge lite större bitar är att göra avocadoris. Avocadon kan lätt mosas med en gaffel till lagom stora bitar och riset är lagom stort som det är. Ikväll kokte jag ris och röda linser i samma gryta, efter knappt halva koktiden la jag i lite frusna ärtor också. Kryddade gjorde jag med fryst persilja. Sedan la jag bara i avocado och mosade så att ärtorna och avocadon krossades. Smarrigt värre tyckte lilleman, och så fick han lite tuggmotstånd. Såhär vackert och grönt blev det dessutom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...