fredag 29 juni 2012

Månadens sötsak!

Nu är det hög tid att dela med sig av något till månadens sötsak på Söta Saker. Den här gången var temat "friskt" och man tävlar även om ett presentkort på Groupon. Ganska klurigt tycker jag, även om jag gjort en del på det temat i min dag. Det blev i slutändan något väldigt enkelt, nämligen en måltidsdryck. Till lunchen idag tänkte jag pressa lite citron i vattnet och fick idén att lägga i lite basilika också. Det blev jättegott! Egentligen ingen sötsak, men friskt är det.

Citron- och basilikavatten

Ingredienser
ca 5 dl vatten
1/4 citron
5-6 basilikablad
ca 2 dl isbitar.

Pressa citronen i vattnet. Gnugga basilika bladen lite mellan fingrarna så de släpper ifrån sig mer smak och lägg dem i vattnet. Rör runt ordentligt med en sked och lägg i isen. (Min tillbringare rymmer 7 dl, därav de udda måtten).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...