tisdag 21 januari 2014

På väg mot nya mål med nytt namn och ny layout

Ok, det har varit tyst lääääänge från mig. Men det är för att vi har flyttat. I september gick flytten från Östergötland hem till Småland! Det senaste halvåret har bestått av en 2 månader lång fas med att packa ner vårt hem sedan 6 år i 68 flyttkartonger. De 4 månaderna efter det har bestått i att packa upp nämnda flyttkartonger med avbrott för många mindre och några större renoveringar av nya boendet. Vi har haft tur och fått en hyresrätt i form av ett kedjehus, men ALLT behövde fixas till här. Nu har vi fått nya golv på övervåningen, nya tapeter överallt, nymålat kök inklusive luckorna och alla smågrejer som inte riktigt funkade är tillfixade. Och endast en handfull lådor står oupppackade. Några kaffeserviser och trelådor böcker bland annat.

Har jag hunnit med några bravader i det nya köket då? Nja. Jag har listat ut varför jag aldrig lyckades med mina snickerdoodles och jag har gjort peanutbutter and jelly-fudge till jul, men inte så mycket mer. Fast senast i helgen testades lakritsmarhmallows och en hallon-moccarulltårta experimenterades fram. Inga bilder tyvärr, men det får bli nästa gång. Hur som helst så har Bloggen fått nytt namn och en liten makeover och jag hoppas kunna uppdatera lite oftare igen nr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...